De Tour – dinsdag 3 mei

4 mei 2011 - Langres, Frankrijk

De Tour – dinsdag 3 mei

Dag lieve mensen; het is dinsdag 3 mei. Moet vroeg uit m’n beertje want we gaan weer een stukje rijden. Eerst ontbijten, douchen en dan opruimen. Het tentje van Joyce was droog dus inklappen en in de tas. Her en der reden er al beertjes van het veld en wij gingen als laatste weg.

Op ons gemakkie naar beneden. Het was gelukkig een provinciale weg dus ik had veruit zicht op de weg. Halverwege, nog voor Chaumont, zijn we gestopt op een parkeerplaats met een friteskraam; een patatje ging er wel in. Op de parkeerplaats stonden ook Ruud en Jeanne voor een bakkie koffie. Chris en Mieke reden voorbij.

Na een half uurtje gingen we weer op weg voor de laatste 60 km. In Langres aangekomen op zoek naar de camping. Dat was heel makkelijk want het stond goed aangegeven. Wel smal hoor!...die toegangspoort. We hebben ons aangemeld en er werd ons verteld dat we naar boven moesten. Ber en Tian, Henk en Greet en Ron en Olga waren er al. We zijn tegenover Ber en Tian  links tegen het hek gaan staan. Pootjes uitgedraaid en gaan zitten met een bakkie koffie. Van Greet kregen we de code van de WC.

Na de koffie een beetje wandelen in de omgeving. Joyce en ik zagen nog salamanders op de muur en we hebben daarvan een foto genomen. Bij de Marché stokbrood en Camembert gekocht  en ’s avonds lekker gegeten met komkommer en tomaat. Nu snel afwassen want de Jeu de Boulers stonden al te popelen. We hebben maar één spel gedaan, we hadden het zo koud dat we maar zijn gestopt. Iedereen zal al vroeg in het beertje, lekker bij de kachel.

Weltrusten en tot morgen!

Marian, Alain en Joyce.