Dorotea-Nusnas

13 juni 2014 - Nusnäs, Zweden

Hallo luitjes,

Hier weer een verslag uit Alevi Zweden, de visser op de brugpijler in het water daar stond toen wij hier 2 weken geleden kwamen 6 steenlagen boven water nu is het water gezakt en zijn er 11 1/2 steenlaag boven water.

9 juni zijn we naar het Polar museum geweest daar stonden oude Polar caravans zie foto's, s avonds de maan op de foto gezet het was 23.58 het word hier echt niet donker.

10 juni Michel ligt hier af  te koelen zijn benen in de vijver van de camping, om 18.23 komt de trein langs de camping waar hij in het kampeer seizoen ook stopt wij wilden daar wel wat plaatjes van maken het is erg apart zo'n klein station.

11 juni kon de lekkage aan de voorruit van onze caravan gerepareerd worden we moesten om 7 uur aanwezig zijn en om 9.15 was hij klaar en konden we onze reis naar het zuiden gaan beginnen.

Onder weg veel kraanvogels gezien en een paar in de lucht gespot, onder weg hebben we wat regenbuien gehad de voorruit werd gelijk getest hij was nu echt lekvrij,’s avonds op een camping in Orsa aan een heel groot meer, prachtig, hier hebben we ook wat foto,s gemaakt.

12 juni zijn we naar Nusnas gegaan waar de Zweedse paardjes (Darla) gemaakt worden hierbij ook de foto's en zijn we doorgereden naar Stollet waar na een regenbui de regenboog te voorschijn kwam en later nog een dubbele regenboog net als bij de waterval, prachtig.

13 juni zijn we rond gaan rijden de lupines stonden volop langs de wegen, we hebben ook een zeldzaam plantje gezien wat hier alleen in moerasachtig gebied voorkomt de Kruipbraam ( Hjortron) Zweedse naam  en na onze rit hebben we de visser op de foto gezet voor het verschil met 14 dagen terug.

groetjes van ons uit zweden M.A.R.