Juni 2014 In het geboorteland van de Polar!

10 juni 2014 - Dorotea, Zweden

Twee equipes van de PCH zijn deze maand richting Dorotea vertrokken en verblijven op de camping http://www.dorocamping.com/ . Ans en Michel laten prachtige foto's zien uit de natuur en beschrijven hun belevenissen.

Hallo Allemaal,

Hier een verslag van ons Rondje Zweden,Vrijdag de 30e Mei hebben we De Wildernis Route gereden het was een rit van zo'n 500 km, een tocht om nooit meer te vergeten.Heel veel natuurschoon, watervallen, stroompjes en hééééél veel sneeuw boven op de berg tot wel 4meter hoog Michel heeft de foto's er op gezet, ze staan niet allemaal in de goede volgorde,  Rossi ging uit zijn dak in de sneeuw en de stroompjes.Onderweg hebben we Rendieren, Eland, Vos, Korhoen, Ree en een Poolvos die hier erg zeldzaam is gezien.

Vanuit de camping hebben wij een safari tocht gemaakt en hebben toen  2 Elanden, Houtsnip, burcht van Bevers, en een Sperweruil die zeer zeldzaam is gezien, laatst was er een in Drenthe gespot waar zo'n 200 fotografen op af kwamen, wij hebben ook foto's.

Maandag zijn we naar een waterval geweest, in de mist boven de waterval waren 2 regenbogen te zien en we hebben nog wat rondgereden en waren de avond bijtijds thuis omdat er 2 Polar vrienden op de camping kwamen en we hun konden ontvangen met een kop koffie.Dinsdag kwam er een helikopter aan gevlogen en die bleef hangen achter de camping we dachten dat het een oefening was om uit het stomende water een zak te vullen maar hij bleef maar hangen  zijn gaan kijken , er hing een zaag onder waar ze de takken van de bomen langs de hoogspanningskabels snoeiden het was een zaag met wel 10 zaagbladen onder elkaar en een erg indrukwekkend gezicht.

s avonds hebben we met Marian en Alain  gebarbecued.

Donderdag  zijn we samen naar een dierentuin gegaan in Lycksele waar de diersoorten zitten die in dit land voorkomen, de weg was soms erg steil om te lopen, pijn in onze kuiten na afloop maar wel de moeite waard.

Zaterdag hebben we samen de Wildernis Route gereden maar de route afgesneden en kwamen we op een verzamel punt waar de rendieren door de Sami uit gesorteerd worden voor de slacht of dat ze weer de vrijheid krijgen voor het volgend jaar.

De hoeveelheid sneeuw was nu een stuk minder maar de tocht was nog steeds erg mooi.

Vanmorgen hebben we regen en de voorruit van de caravan is lek, we blijven nog hier om dinsdag naar de reparateur te gaan en kijken wanneer hij tijd heeft om hem te maken.

Alle dagen hebben we goed weer gehad 1 dag regen en de temp.18 tot 23 gr.

De foto,s van de laatste dagen sturen we jullie een andere keer.

Groetjes van Michel Ans en een pootje van Rossi.