9-6 Reisdag van Stollet naar Mora

9 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Vandaag hadden we onze 3e reisdag. Van Stollet naar Mora, dus weer een stukje noordelijker. Vannacht heeft het geregend en ook voor vandaag zag het er wat minder uit en werd er af en toe een bui verwacht. Geen probleem, het is toch een reisdag.

Rond kwart voor tien vertrokken wij, uitgezwaaid door Tsjeard Jan, Willy en Meine Schreiber, eigenaren van de Alevi Camping. Kort voor vertrek heeft Willy mij nog een leuk alternatief gegeven voor het laatste stukje naar Mora. Namelijk via Gesunda, Solleron en dan door naar Mora. Een schitterend stukje weg met een prachtige natuur en een heel mooi uitzicht op het Siljan Meer.

Nog geen 16 km verder, nog voor de E45 kreeg ik een sms van Christien. "Even stoppen bij het tankstation voor de E45 want Ruud z'n stekker zit niet goed want z'n lichten knipperen". Dus bij het tankstation de stekker van Ruud goed gedaan en we konden weer verder.

In Malung (het stadje dat bekend staat om zijn leerverwerking) hebben wij een koffie en lunch pauze gehouden. Eerst de koffie met een regenbui, daarna toen het droog was even een wandeling door het stadje en een bezoek aan de jaarmarkt die daar werd gehouden compleet met kermis en alles wat bij een jaarmarkt hoort. Heel gezellig en heel vriendelijke mensen. Daarna terug naar de caravans die wij op de parkeerplaats bij een gemeentelijke tandartsenpraktijk (tenminste dat begrepen wij ervan) hadden neergezet en daar tijdens de tweede regenbui nog even een hapje gegeten.

Toen weer verder via de route die we van Willy hadden gekregen. Echt een hele mooie route. Nog bedankt Willy, voor deze tip. In Solleron zijn we bij een kerkje gestopt om nog even de benen te strekken en nog iets te drinken om daarna de laatste 13 km te rijden naar Mora.

Op de camping in Mora werden we ook allervriendelijkst ontvangen en omdat we van tevoren een reservering hadden gedaan van de week, hebben we een lekkere plek die ook dicht bij het servicegebouw zit waar we, als het eventueel te koud is, vanavond ook nog een spelletje "Keez" kunnen spelen.

Nadat de caravans op hun plaats stonden hebben we gezellig onder elkaar iets gedronken en verraste Gré ons met een overheerlijk zelfgemaakte vissoep en voor degeen die niet van vissoep hielden was er lekkere bruinenbonensoep.

Omdat de temperatuur vandaag niet zo heel er hoog was, slechts 14 graden met een koude wind hebben we na het eten niet zo lang buiten gezeten, maar komen we strakjes wel bij elkaar om nog een spelletje "keez" te doen.

Het verloop hiervan in ons verslag van morgen.