8-6 Excursie en kano dag!

8 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Omdat we gisteravond allemaal bijtijds op bed lagen stonden de eerste vanmorgen om 7 uur in (onder) de douche alweer heerlijk te kletsen met elkaar. Lekker relaxed ontbijten en zorgen dat de spulletjes voor het kanoen klaar stonden. De kanoers zouden om 10.00 uur vertrekken en dan 17 km verderop in het water gaan waarna ze stroomafwaarts vanzelf weer bij de camping zouden komen. De anderen zouden om half 11 vertrekken naar Ransby om daar het Pelgrimsmuseum te bezoeken.

De kanoers hebben het goed naar hun zin gehad, goed weer en lekker relaxed stroom afwaarts. Bij een zandbankje nog even gestopt om de benen te strekken, want 3,5 uur in dezelfde houding van op onze leeftijd niet meer zo heel erg mee (hm hm) maar ook de hondjes moesten even lekker kunnen rennen en zwemmen. Een van de heren heeft tijdens deze stop een natte broek opgelopen omdat hij zomaar ineens weggleed en achterover in het water viel toen hij de boot wat verder op de kant wilde trekken. Ze konden me opvegen van het lachen, vandaar dat daar ook géén foto van is. Helaas. Het instappen en afvaren ging geheel zonder problemen. Tijdens de tocht zelfs nog een Eland gezien. Helaas zag hij ons ook.

Op de terugweg even gebeld waar de Pelgrims gangers waren want die zouden foto's maken vanaf de brug, maar wij waren zooooo snel met die kano's dat dat niet ging lukken. Jammer maar niets aan te doen.

Terug op de camping even lekker niks gedaan en de reislogger voorbereid, foto's overgezet en vast wat opgeruimd voor morgen. Rond half 10 morgen vertrekken we richting Mora.

Na het eten even een Jeu de Bouletje en nu hebben zowel de dames als de heren een keer gewonnen. Kampvuurtje zit er vanavond niet in, maar misschien morgen in Mora weer. Jullie zullen het wel lezen!