de laatste dagen

15 mei 2012 - Chaumot, Frankrijk

Chaumot, maandag 14 mei 2012

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Helemaal geen haast maken vandaag. Vandaag gaat er weer een equipe richting huis. Hans en Marianne gaan strakjes vertrekken. Nog even een wasje gedraaid want het weer is goed en dan kan ik er weer tegen tot we thuis zijn. De caravan een beetje schoonmaken, bezem erdoor…. Je kent het wel.

Koffietijd natuurlijk bij Jeanne en Ruud voor de caravan. Bij de koffie zeggen Hans en Marian vast gedag. Na de koffie is het alweer tijd om een boterhammetje eten en daarna een paar boodschappen doen. Christien bakt vanavond weer heerlijke wafels dus we nemen ook weer een kilo aardbeien mee voor op de wafels.

’s Middags Miep nog even gebeld om te vragen hoe het was. Het gaat steeds een beetje beter. Miep vroeg of we op deze camping bleven tot na de verjaardag van Jeanne. Wanneer is die dan precies jarig, dat is tot volgende weer pas, zei ik. Waarop Miep mij liet weten dat
Jeanne donderdag de 17e jarig is. Tijd voor actie en al snel was geregeld dat ik morgenochtend met Klaas, Gré en Ron even voor een aardigheidje zou gaan kijken. Wat wisten we nog niet maar daar kwamen we nog wel op. Ruud ingeseind zodat hij Jeanne onder controle kon houden morgenochtend.

Na het wafels eten met z’n allen koffie gedronken en daar kwam René (de campingbaas) met een stapel hout aanlopen. Alsjeblieft voor het kampvuur. Nou dat was wat. ’s Avonds bij het water een lekker vuurtje gemaakt en het is héél gezellig en héél laat geworden. Toen ik om twaalf uur de honden nog even liet plassen was nog lang niet iedereen naar bed. Er waren er drie die gingen nog even lampjes en vlaggetjes ophangen bij de caravan van Ruud en Jeanne. Ik heb het ook nog half een zien worden en verder weet ik het niet meer zo goed. Wat ik wel weet was dat het wéér gezellig was geweest vanavond en dat ik morgenvroeg op moet om voor een aardigheidje te gaan kijken voor Jeanne. We hebben rond 10 uur afgesproken met Ruud voor de koffie want dan zijn Alain en Marian er ook nog…..wel zo gezellig.

Chaumot, 15 mei 2012

Bij het wakker worden, gordijntjes open en stom verwonderd over de vlaggetjes.

Ik zei tegen Ruud: “Wat is dat nou; we zijn vast en zeker kampioen.” Maar niemand die langs kwam ging erop in… Ik ga maar koffie zetten en dan bij Ron en Olga achter de caravan want daar zitten we tenminste uit de wind.Toen ik de koffie wilde gaan brengen naar die plek werd er door Ruud tegen mij gezegd….”zet maar terug en terug je caravan in totdat je geroepen wordt.” Toen zag ik de hele groep op de caravan aflopen en begonnen ze voor mij te zingen: “Er wordt er één jarig, hoera hoera enz”.

Daarna werd ik gekust en gefeliciteerd en mocht een cadeau in ontvangst nemen samen met een grote doos gebak. Het cadeau was een badset met lavendel, stukje lavendelzeep en een gastendoekje met daarop lavendel geborduurd. Ga ik zeker gebruiken in mijn blauw met witte WC’tje. Het gebak hebben we natuurlijk lekker met z’n allen opgevroten onder het genot van een lekker bakkie leut. Alain en Marian kwamen er ook nog even bij toen ze de caravan achter de auto hadden staan, klaar voor de terugreis. Zij gaan vandaag via de péage terug naar Arlon om dan vervolgens door de gaan voor een paar nachtjes richting Corrie in Reusel en vandaar naar huis.

We hebben het stel uitgezwaaid en zijn toen begonnen met het opruimen van onze eigen spulletjes voordat de bui zou losbarsten. Hulp uiteraard weer voor de luifel zodat die in elk geval droog was de rest moesten we zelf maar uitzoeken.

Toen het weer droog was werd de Tour toch nog afgesloten door Klaas en was de prijsuitreiking van de Jeu de Boules competitie. Wat dacht je wat, Ruud en ik waren nummer 1. (Terecht natuurlijk….hm hm.)  Wij waren dus winnaar van de wisseltrofee. Tot het najaarsweekend mogen wij hem op de schoorsteen zetten en dan moeten wij hem weer inleveren.

Nog even de laatste spulletjes opruimen, afrekenen en dan zijn we klaar voor vertrek.

We hebben het met dat gekke cluppie toch weer gezellig gehad.

Jongens bedankt voor de verrassing!