5 juni Mariestad - Stollet

5 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Woensdag 5 juni

Vanmorgen zijn we vanuit Mariestad vertrokken naar de Alevi Camping in Stollet. Nadat we eerst een half uur tot drie kwartier achter de poes van Jeanne en Ruud aan hadden gezeten omdat ze de caravan niet in wilde zijn uiteindelijk de equipes Qualm, van Wijhe, Stamps en Willmes vertrokken met de afspraak dat we bij het Gota Kanaal zouden stoppen om op equipe Tieman te wachten. Nadat wij van de camping vertrokken waren had een ware katfluisteraar op de camping de kat gevangen en naar Jeanne gebracht en konden ook zij vertrekken.

Bij het Gota kanaal hebben de teams Qualm, Stamps, Tieman en Willmes heerlijk een kop koffie gedronken en nog een poosje staan kijken bij de sluizen van het Gota Kanaal. Het was niet echt druk met de bootjes maar toch is het zien van het verval bij de sluizen alleen al heel indrukwekkend. Het team Van Wijhe was al vooruit gegaan.

Om kwart over vijf was iedereen gearriveerd en om zes uur zaten we heerlijk aan de koffie en thee die ons werd aangeboden door de eigenaren van Camping Alevi. We kregen daarbij enige uitleg over het ontstaan van de camping en allerlei documentatie en informatie van dingen die op en rond de camping te doen waren.

Gisteravond had ik nog even een mailtje gestuurd om te zeggen dat we allemaal gebruik wilden maken van het restaurant dus om 19.00 waren we allemaal welkom en hebben we heerlijk gegeten. Op het menu stond vanavond Putty Panna, Kipspiesjes, Kuttbullar (gehaktballetjes) met een ijsje toe.

Na de maaltijd hebben Gré en ik nog lekker even gewandeld en voor iedereen een bosje Lelietjes-van-Dalen geplukt die hier in overvloed groeien en bloeien en de rest heeft nog lekker bij de fam. Stamps voor de caravan een bakkie gedaan.

Rond half tien zocht een ieder zijn eigen Polartje weer op omdat de nachttemperatuur wat minder aangenaam werd (zo rond de 3 gradenC)