4 juni 2013 Een bezoek aan Mariestad

4 juni 2013 - Mariestad, Zweden

Vandaag een luie en warme dag op de 4 sterren camping Ekudden aan de Noordwestkant van Mariestad. Na een uitgebreide koffiesessie in een onderkomen dat eigenlijk bedoeld om bij slecht weer als onderdak te dienen, werd door ons uit nieuwsgierigheid voor de koffie uitverkoren. Wat elke keer weer verbaasd is de luxe op deze camping of het nu het toilet of kookruimten etc. betreft, alles is met zorg ingericht.

In de middag gezamenlijk een industrieel (Heimat) museum in het stadje bezocht, met voor elk wat wils om na terugkeer op de camping ons te laven met dat wat ook hier in Zweden uitsluitend boven de 16 jaar mag worden genuttigd! Dit alles bij een heerlijke temperatuur, waarbij ook een schaduwrijk plekje werd opgezocht. Vermeld moet nog worden dat de dames in de vroege avonduren de meeste punten scoorden met het Jeu de Boulle en daarmee dus gewonnen hebben van de heren.  Nadat voorbereidingen werden getroffen voor het vervolg van onze rally morgen met bestemming Stollet, een dikke 200 km in Noordwaartse richting kreeg de avond als sluitstuk een in het onderkomen, door de meesten gespeeld spel van het uit een eerder Polar weekend geïntroduceerde “Keezspel”.

Bijdrage van Ruud Tieman.