6 juni Camping Alevi in Stollet, Zweden

6 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Vandaag hebben we allemaal een rust-, was-, klusdag. Uitslapen wordt wat lastig met dat licht, maar dat zal wel wennen (aan het eind van de vakantie). Vandaag werd er gewassen, geplette vliegen van de caravans verwijderd en gewoon lekker lui zijn. Nadat iedereen zijn huishoudelijke bezigheden had verricht en al voorbereidingen voor het avondeten werden getroffen (zie foto's) werd er gezamenlijk koffie en thee gedronken en een beetje besproken wat we vandaag verder zouden gaan doen. Besloten werd om met een aantal mensen na de lunch een lekkere wandeling in de omgeving te gaan maken.

Bij de receptie hadden we een wandelkaart van de omgeving gekregen dus wij togen op pad. Maar ja, wij zijn geen scouts en ook onze akela ontbrak, maar die rol nam Gré van Wijhe op zich. Het eerste stuk ging goed, totdat we tot de ontdekking kwamen dat we de verkeerde kant opgingen en wij gingen zoeken naar het juiste pad. Maar ja, dit is Zweden en goed aangelegde wandelpaden staan helaas alleen op de kaart maar zijn in werkelijk niet meer terug te vinden tenzij je weet waar je moet wezen. Alleen de Gruss wandelpaden blijven vrij van groen en de rest groeit gewoon in een tijd van drie weken weer helemaal dicht. Dus een pad wat drie weken geleden op de kaart is gezet is dus nu verdwenen totdat er weer mensen regelmatig overheen gaan lopen en dat gebeurd in het voorseizoen nog niet. Ergo, we waren dus gewoon de weg kwijt. Dan maar op dezelfde weg terug en over de snelweg  (de 62) lopen in de richting van het dorp en dan via het pad langs het water naar de camping terug. Dat werd dus door de akker en het veld terug want ook hier was de weg weg.

Terug op de camping de hondjes even laten zwemmen en daarna lekker op de thee bij de achterblijvers. Lekker een poosje bij elkaar gezeten tot iedereen ging eten en de afspraak dat we na het eten zouden gaan Jeu de Boulen.

Zo gezegd zo gedaan, maar voor dat we gingen Boulen nog even bij onze fanatieke vissers wezen kijken (niet dat ze wat gevangen hebben hoor maar dat gegooi met dat touwtje staat zo leuk) en daarna na de Boule baan. Natuurlijk hebben ook vanavond de dames weer gewonnen alhoewel het verschil dit maal niet zo heel groot was. (13-12)

Na het Jeu de Boulen met z'n allen nog een bakkie gedaan en gezellig bij elkaar gezeten totdat de temperatuur begon te dalen en toen was er weer een dag voorbij.