7-6 Boodschappendag in Stollet

7 juni 2013 - Stöllet, Zweden

Vandaag is het boodschappendag en tankdag want voor morgen staan er een bezoek aan het Pelgrimsmuseum in Ransby en een kanotocht op het programma en zondag gaan we weer naar de volgende camping in Mora. Maar uiteraard wordt de dag begonnen met het inmiddels vertrouwde gezamenlijk koffie drinken. De genomen foto's worden uitgewisseld via snoertjes, memorysticks en mail zodat de reislogger ook weer kan worden voorzien van foto's. En de fanatiekelingen gingen ook nog vissen. Niet dat ze wat vingen hoor daar niet van, maar het is het idee dat je wat doet. De een gaat boodschappen doen bij een Coop en de ander bij een ICA maar we moeten er wel eerst zo'n 16 km voor rijden. Daar zit de dichtsbijzijnde supermarkt en tankstation. (Je zal hier wonen en een boodschap vergeten zijn...).

Na deze plichtplegingen werd er program opgemaakt voor morgen. Olga, Ron, Henk en Alain zouden gaan kanoen en de anderen zouden naar het Pelgrimsmuseum gaan. Voor vanavond moest er natuurlijk ook hout verzameld worden dus togen Henk, Klaas en Olga op pad om hout te halen waar Olga 's middags hout had zien liggen op haar wandeling met de hondjes.

Nog voor we daar waren, ging bij de heren een lampje branden. Daar waar we van de week de emmers houtkrullen hadden gehaald (bij de timmerfabriek naast de camping) zou ook best wel een afvalhout kunnen liggen en inderdaad. De heren hebben daar dus het afvalhout geleend en dat samen met de dennetakken, de dennenappels en de houtkrullen gaf dat een prachtig vuurtje. Zie foto's. Ruud heeft gezorgd dat er van de blokken hout mooie aanmaakhoutjes werden gemaakt. Hij is per slot van rekening onze vuurmeester.

Na het eten werd er ook nog gebouled. De heren wilden een revence. Nou, die kregen ze. De dames hebben vandaag (snik snik) tot tweemaal toe met dikke cijfers verloren. (13-6 en nog erger 13-2). Maar we blijven sportief vandaar dat dit ook wel vermeld mag worden. Heren... Van harte gefeliciteerd. Geniet maar even van jullie overwinning, hopelijk is het voorlopig weer de laatste geweest.

Na het Jeu de boule heeft onze vuurmeester Ruud samen met Klaas het kampvuur gereed gezet en toen iedereen compleet was het vuur aangestoken. Het was een prachtig vuur waar we tot over elven lekker bij hebben gezeten. We hebben het toen maar geblust anders hadden we 's morgens om half vijf nog gezeten en dat willen we bewaren voor de langste dag....in Ljusdal.