camping de l'ardan

14 mei 2012 - Chaumot, Frankrijk

Camping L’Ardan 10 mei 2012.

De dag begint met stralend weer en dat heeft de hele dag geduurd. Volgens mij was die hoosbui van gisteren het laatste restje regen; in ieder geval voor deze week. Vanmorgen lekker een beetje opgeruimd in de caravan en omdat het goed weer was hebben we allemaal wel 1 of 2 wasjes gedraaid. De dekbedden werden vanmorgen al vroeg naar buiten gedaan om te luchten, iets wat we door het toch wel slechte weer de afgelopen dagen niet hadden kunnen doen. Alain en Marian zouden vanmiddag pannenkoeken bakken dus… hoefden wij niet te koken.

’s Middags even boodschappen gedaan bij de ATAC een lokale supermarkt in Corbigny zo’n 3 km vanaf de camping.

Het is jammer dat Ber en Tian maandag al naar huis gegaan zijn, want nadat zij waren vertrokken is het weer beter geworden en deze camping is wel mooi en goed gedraineerd. Ze hadden dus eigenlijk nog een dagje moeten volhouden. Zelfs Jeu de Boulen kunnen we hier op dit veld.

Om zes uur was het pannenkoekentijd en eerlijk is eerlijk, ze waren weer heerlijk. Alain en Marian hebben weer hun best gedaan. Gelukkig konden we in de schaduw zitten achter de caravan van Klaas en Christien want de temperatuur was toch wel opgelopen tot zo’n 27°C.

Na het eten van de pannenkoeken werd er gezamenlijk afgewassen en daarna met z’n allen aan de koffie en de thee.

Toen het donker werd werden de kaarsen aangestoken en hebben we nog tot tegen tienen buiten gezeten.

Het was dus gewoon weer een hele gezellige, zonnige dag.

Chitry-les-Mines, 11 mei 2012.

Vannacht is het helaas niet verder afgekoeld dan 16°C. Vanmorgen was het dan dus ook al vroeg weer redelijk warm. Het zou zo’n 24°C worden maar het is een graad of 8 warmer geworden.

Vandaag zou Ron de maaltijd verzorgen dus vanmorgen al vroeg naar de ATAC om de benodigde “vers”-ingrediënten te halen. Kipfilet voor de saté, hamlap, prei, ham en eieren voor de nasi en de bami. Terug op de camping gelijk begonnen met de voorbereidingen voor de saté zodat die in de marinade kon. Toen lekker een bakkie doen bij Jeanne en Ruud voor de caravan om vervolgens weer verder te gaan zodat alles op tijd klaar was vanmiddag.

Tegen kwart over vijf was het verzamelen bij Ron en Olga achter de caravan omdat daar de meeste schaduw was en om zes uur zat iedereen weer lekker te eten.

Ook nu werd er na het eten weer gezamenlijk afgewassen en daarna koffie en thee.

Na de koffie en de thee was het Jeu de Boulen geblazen en de dagwinnaars waren Ruud en Jeanne. Dat moest natuurlijk gevierd worden met een drankje nu aan de voorkant van de caravan bij Ron en Olga. Tot half twaalf hebben we lekker buiten gezeten. Wat voor temperatuur het toen was? Bijna 19°C…… waar vind je dat nog. Het was dus genieten zolang het kon.

Chitry-les-Mines, 13 mei 2012 (Moederdag)

Het is flink koud geweest vannacht, want vanmorgen om half 8 was het nog maar 3°C. Nog net geen nachtvorst. Na het lopen met de hondjes, lekker vers brood en croissantjes opgehaald bij de receptie. De temperatuur begon al een beetje op de lopen, er stond een hele koude wind maar er was volop zon.

Na het eten lekker aan de zijkant van de caravan gezeten in de zon en uit de wind. Toen er meer mensen in de gaten kregen dat je daar toch wel erg lekker zat hebben we daar maar gelijk weer met z’n allen aan de thee en de koffie gezeten totdat het ineens al weer etenstijd was. Lekker boterhammetje gegeten en de spulletjes gepakt om een lekker stuk te gaan fietsen langs het Canal de Nivernaie. Ondanks de wind was het goed te doen. Ron had de fietskar erachter en langs het kanaal heeft Zazou meer naast de fiets gelopen dan in de kar gezeten. Je moet hem er soms echt inzetten omdat hij zich anders volgens mij dood zou lopen. Er zit geen rem op die hond. Zo’n kilometertje of 2 met een gangetje van 15 km per uur en nog is hij niet moe. Hij zit nog niet in de kar of hij begint alweer te joelen dat hij eruit wil. Zaja vind het wel best om lekker lui in die kar te liggen en heeft zoiets van …..hou je kop.

Uiteindelijk hebben we zo’n 25 km gefietst en toen we terugkwamen op de camping had iedereen zich naast onze caravan verzameld onder het genot van een hapje en een drankje want dat was nog steeds de plek uit de wind en in de zon.

Na het eten was het om 7 uur weer tijd voor de Jeu de Boule competitie en deze keer hebben Hans en Marianne de dagprijs gewonnen met 93 punten. Ruud en Jeanne staan nog steeds op de tweede plaats. Deze dag ook maar weer afgesloten met de gezamenlijke koffie en thee ronde maar om 9 uur was iedereen toch wel richting van zijn beertje vertrokken omdat de temperatuur als gedaald was naar een krappe 7°.

Maar het was wéér gezellig.