Arrabloy 5 mei 2012

5 mei 2012 - Gien, Frankrijk

Arrabloy, 5 mei 2012

Onze derde dag op deze camping. Het is droog, er schijnt nog geen 5 mei zonnetje maar misschien komt dat nog. Buiten op het Polarveld zijn al volop activiteiten. De vlaggetjes in de nationale driekleur en oranje worden bevestigd en het rood/wit/blauw wordt gehesen. De stemming zit er in. Half elf koffiedrinken bij Klaas en Christien voor de caravan. Onder het koffiedrinken worden wij vereerd met een bezoek van de de 3 ezels die en passant ook nog even een “peep”-show weggeven achter de caravan van Alain en Marian. Bij Klaas en Christien drinkt een van de ezels nog even een bak met afwaswater leeg om vervolgens door te lopen naar het volgend veld voor een lekker stokbroodje. Na ongeveer een kwartier begint een van die ezels te balken (het is zowaar net alsof je in de haven van Rotterdam beland bent waar een stoomsleper zijn stoom afblaast) en Klaas en Chris beginnen te roepen dat het nu eindelijk raak is. Het gebeurde tussen de caravan van Chris en Mieke en de oude ME-bus die toevallig ook op het veld staat. Volgend jaar weer zo’n kreng erbij hoorde ik naast mij verzuchten.

Na de koffie even naar de supermarché in Gien gereden om nog een paar boodschappen te doen en te tanken, dan hoeven we dat maandag niet meer te doen want dan is er het bezoek aan de Wijnboerderij onder begeleiding van een echte vinoloog. (Ben benieuwd).

Voor het avondeten hadden we vandaag geen zorgen, daar werd voor gezorgd door Hans en Marian. Hans zei: “Zweeds wittebrood ga ik niet bakken dat is me teveel werk, maar ik ga wel een heerlijke Zweedse maaltijd voor jullie verzorgen” en dat heeft hij dan ook gedaan.

Na een broodje tussen de middag zijn wij met een achttal sportievelingen gaan fietsen naar Briaire onder luid gezang van Zazou. De honden zaten in de fietskar maar Zazou wilde liever meerennen met de fiets dan er achter in een karretje zitten. We zijn naar de “Pont de Canal” gereden, dat is een kanaal aangelegd over de rivier de Loire. Heel apart dat water over het water. Na een korte stop zijn we aanbeland op een terras voor een drankje (Ruud en Jeanne nog bedankt daarvoor) en dat is maar goed ook want we zaten nog geen kwartier toen het noodweer losbarstte. Het water kwam met bakken uit de hemel en Ron en Ik hadden geen regenpak bij ons (hartstikke stom natuurlijk) dus maar even gewacht. Toen het bijna droog was aan de mevrouw van het restaurant een vuilniszak gevraagd om daar vervolgens een drietal gaten in te maken en over mijn hoofd te trekken voor het geval dat……… Je zag die Fransen denken …..Wat een maf zootje die Hollanders, vuilniszakken over hun hoofd en honden achter de fiets…. Die sporen echt niet.

Toen op de pendalen (om met Jeanne spreken) weer de 8 km terug naar de camping. Zazou mocht nu wel naast de fiets meerennen want dat scheelde mij weer trappen. Ongeveer één km voor de camping Zazou maar weer in de kar want anders wordt ik dadelijk weer beticht van dierenmishandeling net als toen we net aankwamen. We hebben het bijna droog gehouden, maar helaas niet helemaal.

De partytent stond al klaar dus de stoelen konden geplaats worden. Hans was bijna klaar met de maaltijd. Het heet Putty Panne en bestaat uit vanalles en nog wat. Er zaten aardappeltjes, uien, harde worst, boontjes, doperwtjes in met daarbij geserveerd zoetzure rode bietjes (krootjes op z’n Rotterdams) en een gebakken ei. Het was heerlijk en erg machtig. Na het eten had Gré koffie en thee en daarna hebben we met een aantal mensen afgewassen. Want dat hoort er ook bij.

Het was een geslaagde 5 mei en wij bedanken iedereen voor de bijdragen om dit wederom een geslaagde dag te maken. Er zullen er nog vele volgen.

Olga en Ron

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade