21-6 Midzomerfeest in Ljusdal

21 juni 2013 - Ljusdal, Zweden

Berichtje van Christien:

Hej, Hej Hier Christien uit Lycksele. Ik ben van IC naar de afdeling verhuisd. Het is toch weer een longontsteking. Koorts is weg. Longen nog niet schoon. Ze starten een andere Antibiotica kuurtje. Klaas slaapt in de caravan en gaat nu in het ziekenhuis in de kost. Heb nog geen mail hier maar dat komt in orde. Heb nu een privé kamer. Heerlijk rustig na alle hectische taferelen op de IC. Horen muziek van het Mitsommerfest. Lunch haring! dat hoort erbij vertelde zuster Anika. Ze heeft IKEA ballen besteld! Het is lekker weer hier. Ramen open, mooi uitzicht. Groet familie, vrienden PCH. Olga je kan de bloglezers gerust stellen. Even een break en dan op het gemak weer terug. Groetjes Klaas en Christien.

Bovenstaand is het SMS bericht dat ik vanmiddag van Christien kreeg. Nu zijn jullie dus allemaal op de hoogte.

Wat hebben we vandaag verder gedaan. Vandaag is het 21 juni - de langste dag van het jaar en dat vieren ze hier met het Midsommerfest.  Er wordt een boom gemaakt en daar wordt dan omheen gedanst en gezongen omdat het nu zomer is. Vanavond (eind van de middag) zullen wij dus ook om de boom dansen en aansluitend met z'n allen gaan eten op basis van Amerikaanse instuif. Iedereen brengt iets mee en dat eten we met z'n allen op. Dus Ron had een rundvleessalade en kip/Hawaï spiezen gemaakt, Marian had wraps gemaakt met roomkaas en zalm, Gré had een aardappelsalade gemaakt. Verder was er veel vis in diverse varianten, diverse soorten vlees, brood, aardbeien maar ook lekkere verse slagroomsoezen van Louis Jillings. Het was allemaal heel erg lekker maar er was ook best veel over.

Het "Skol" hebben we ook diverse malen gehoord en het was een geslaagd Midsommerfest.

Groetjes en tot morgen