15 juni Op naar de bakermat van de Polar: Dorotea

15 juni 2013 - Dorotea, Zweden

Het is zover, vandaag vertrekken we naar de bakermat van onze beertjes. Dorotea! Tevens het noordelijkste punt van onze Zweden rally. Wij zijn vanmorgen al heel vroeg vertrokken omdat Ron vandaag de maaltijd zou verzorgen. Eerst nog even een vast een paar foto's gemaakt van de deelnemers per koppel. De rest komt morgen wel maar die waren nog niet compleet.

Onderweg gestopt bij Stromsund waar we tot onze verbazing een hondenshow zagen. Bij navraag bleek het een clubmatch van Laufhunden die hier in Zweden gebruikt worden voor de hazenjacht. Natuurlijk even wezen kijken en een foto gemaakt.

Daarna doorgereden naar Doro Camping waar we hartelijk werden ontvangen door Louis Brosky met een lekker kopje koffie. er waren op de camping keurig 6 plaatsen bij elkaar gereserveerd voor ons nabij het "servicehus". Na de koffie hebben wij de caravan op z'n plaats gezet en even iets gegeten. Daarna is Ron samen met Henk, die waren inmiddels ook gearriveerd, naar het keukengebouw gegaan om de Bami maaltijd verder te bereiden. Henk heeft meegeholpen alles naar het gebouwtje te brengen, potten, pannen en alles wat verder nodig was.

Zelf ben ik lekker even met de honden wezen lopen, water aangevuld en lekker met Gré thee gedronken en voorbereidingen getroffen voor morgen. Intussen zijn Marian en Alain en Hans en Estrid ook gearriveerd en op hun plaats gezet.  Alain  en Marian zijn daarna vast bij de Polarfabriek gaan kijken maar kwamen terug met de mededeling dat het daar heel erg rustig was. Wij hadden van Louis al gehoord dat het niet zo goed gaat met de fabriek en dat al veel mensen zijn ontslagen.

Hans en Estrid zijn nog even terug gereden naar Hotting om naar het oude auto museum te gaan. Alleen kwam hij daar aan toen het al gesloten was. Het sluit namelijk om vier uur. Maar we staan hier nog vier dagen dus gaat hij het van de week nog een keer proberen.

Rond een uur of vier kwamen ook Jeanne, Ruud, Klaas en Christien de camping op gereden en toen waren we weer compleet. Nu was het wachten tot het zes uur was en we konden gaan eten.

Tijdens het eten wilde Ruud even onze aandacht en vertelde hij ons dat hij zijn Jeanne op 16 juni 1958 het ja-woord had gegeven en dat zij dus morgen 55 jaar getrouwd zijn. Dit willen zij met ons vieren door gezamenlijk met ons te gaan eten morgen. dat wordt dus morgen groot feest met verrassingen! Voor wie? Dat horen jullie morgen.

Iedereen bleef vanavond lekker in zijn eigen beertje zitten, want zodra je buiten komt wordt je opgevroten door de knoeten en de muggen. De caravans ruiken aan de binnenkant allemaal naar carboleum en die van ons ook nog lekker naar de wierook.  Dit alles om dat muggen- en knoetentuig op afstand te houden.

Nu nog even met Marian en Alain aan de slag. Dan nog even met de hondjes lopen en dan kijken of we kunnen slapen. Het is hier gewoon nog daglicht dus dat wordt flink verduisteren! Tot morgen