12 juni van Mora naar Sveg

12 juni 2013 - Sveg, Zweden

Vandaag was weer een reisdag. Henk en Gré vertrokken vanmorgen als eerste. De afstand was niet zo groot (150 km) dus we hadden geen haast. Rond half 10 vertrokken Klaas, Christien en Ruud en Jeanne en rond 10.00 uur vertrokken Alain en Marian. Zij zouden niet de route rijden zoals we hadden uitgezet, maar over de grote weg rijden.

Wij zijn om half 11 vertrokken en toen stond Hans Bos nog op de camping maar was ook al zover reisvaardig. Na een uurtje hadden we een mooi plekje gevonden en zagen dat Henk en Gré daar ook gestopt waren want er hing een Polartasje aan een paal met daarop: Groet Henk en Gré.  Verderop de route hebben zij nog enkele groeten nagelaten maar die hebben wij helaas niet gezien. Wel de plaatsjes waar ze het hadden achtergelaten.

Toen we op een gegeven ogenblik de Grusweg opgingen zagen we net een achterkant van een andere Polar over de heuvel verdwijnen. Het waren Qualm en Tieman. Zij hadden ons wel zien staan alleen waren wij toen een stukje aan het lopen. Uiteindelijk na zo'n 30 km grusweg zijn we gestopt voor een boterhammetje met balletjes. De auto's en de caravans zagen er niet uit. Helemaal rood/rose van het grusstof en het grind lag voor in de railtjes van het fietsenrek. Maar we hebben wel geweldige natuur gezien tijdens deze tocht.

Uiteindelijk hebben we gedrieën de camping bereikt en gaan we lekker uitrusten van de mooie maar door de grusweg toch wel inspannende rit.

Morgen gaan we weer verder naar Ostersund. We houden u op de hoogte.