11 juni Ieder een dag voor zich

12 juni 2013 - Sveg, Zweden

Vandaag was het een dag voor ieder voor zich. De een ging winkelen, de ander bleef lekker heel de dag op de camping rondhangen. Jeanne en Ruud wilden naar het kerkje maar omdat dat toch iets te ver lopen was en parkeren daar toch wel een probleem heeft Ron ze even afgezet. Henk en Gré waren al gaan lopen en Klaas en Christien ook. Nadat Ron terug was zijn wij ook lekker op ons gemak naar het dorpje gelopen. Was een leuke wandeling, langs het haventje, het mooie beeld (van Zorn waar Henk zo op lijkt), Het grote Dalarna paard en door de winkelstraat weer terug. Bij de outdoorshop hebben we Bitac (Wilma's Nature Products) gekocht tegen de muggen en knoeten en ook twee van die muggenkappen voor over je hoofd. Je wordt anders lek geprikt en altijd precies onder de rand van je petje.

Terug naar de camping zagen we Jeanne en Ruud lopen, die zouden bellen om opgehaald te worden maar Ruud vond het lekker om op z'n gemak terug te lopen naar de camping. Dat was trouwens dichterbij dan met de auto.

In het kerkje van een generale repetitie aan de gang van kinderkoren voor het grote Midzomerfeest wat natuurlijk ook al snel dichterbij komt. Sommige kinderen waren wat melig want ze hebben bijna grote vakantie, maar het geheel was toch heel leuk om te aanschouwen.

Marian en Alain waren op de camping gebleven tot iedereen terug was en zijn daarna naar "Biltema" geweest. Dat is een grote camping/caravan winkel á la Vrijbuiter. Daar wilden ze gaan kijken voor eindstopjes de caravan van Hans en Marian van Wijk.

Omdat Ruud en Jeanne toch eigenlijk ook wel de Bitac en de kapjes wilden hebben, zijn we nog een keer terug gelopen en hebben we gelijk nog wat boodschappen bij de ICA gedaan. Lekker gegrilde kip voor bij de gebakken aardappeltjes en sla en vast wat brood voor morgen onderweg. Morgen is weer een reisdag vandaar.

's Avonds met een paar mensen nog even in de grote keuken bij elkaar gezeten om het Keezspel te spelen en daarna toch wel bijtijds onze eigen beer opgezocht. Vandaar dat dit verslagje pas een dag later op de reislogger staat dan u van mij gewend bent.