Het vertrek vanuit Chauffailles.

15 mei 2011 - Chauffailles, Frankrijk

Zaterdag 14 mei 2011. Het vertrek vanuit Chauffailles.

Vandaag is het zover. Het vertrek vanuit Chauffailles. Een ieder gaat zijns weegs.

Henk en Gré, Ruud en Jeanne en Klaas en Christien gaan gedrieën naar een camping in Clermont Ferrant, Ber en Tian gaan terug naar Langres en vandaar uit naar Nederland, Marian, Alain en Joyce gaan naar Bourscheid in Luxemburg en vandaaruit ook terug naar Nederland, Chris en Mieke gaan richting Vesoul om nog te gaan wandelen en wij gaan naar Montagney de Servigney om daar te gaan kanoën.

De eerste die vertrekken zijn Henk en Gré (al om acht uur). Zij gaan kijken of ze een plekje kunnen reserveren ook voor de andere twee equipes. Daarna vertrekken Chris en Mieke en Klaas en Christien. Om negen uur vertrekken ook Ber en Tian. Als wij vertrekken (zo tegen half tien) staan Ruud en Jeanne en Marianne en Alain ook al klaar voor vertrek. Marian en Alain gaan een groot deel over de péage omdat het anders wel lang gaat duren voor zij in Luxemburg zijn.

Iedereen is het er over eens dat deze Tour de France zeker voor herhaling vatbaar is maar dan alleen als Hans en Marianne ook meegaan.  Het was echt een groot succes.

Even voor half tien zoals ik al zei vertrekken wij op ons gemak richting Besançon, onderweg nog lekker gestopt voor een bakkie koffie en tussen de middag een lekker boterhammetje met een gebakken eitje. Als we bij camping La Forge in Montagney aankomen blijkt deze pas in juni open te gaan. Een tegenvaller nu moeten we terug naar Rioz, daar hebben we een camping aan het meer gezien. Daar aangekomen blijkt de receptie gesloten maar bij navraag schijnt er vanavond nog iemand langs te komen. Dus gewoon een plekje zoeken en gaan staan.

Gelijk met de hondjes gaan wandelen, een wandeling van ongeveer een uur rond de grote karper vijver. Net op tijd weer binnen, er barst weer een bui los.

Helaas geen internet dus het verhaaltje voor de reislogger moet dus nog wachten, maar morgen gaan we naar camping “Au Mica” in Corcieux en daar hebben we wel vrij WIFI.

Als warme maaltijd hebben we nog macaroni in de vriezer staan dus we zijn snel klaar. Daarna lekker onderuitgezakt met een boek en een kop thee, even een goede zender opgezocht op de radio voor een lekker muziekje; dat is genieten. Straks rond tien uur nog een keer met de honden naar buiten en dan lekker m’n bedje in.  Hier stopt ons reisverhaal voor wat betreft de Tour de France.

We hebben er van genoten.

Olga en Ron