Maandag 2 mei 2011,

3 mei 2011 - Langres, Frankrijk

Maandag 2 mei 2011,

De Municipal van Val de Vesle**.

De camping heeft een aardige beheerster, die ons met raad en daad bij heeft gestaan.

Schitterend nieuw sanitair gebouw. Het gelijknamige dorpje is met een mooi fietstochtje snel te bereiken. De schoolbus stopte om 12.00 uur op zijn vaste plaatsje voor de siësta van de kinderen. Bij de dorpsbakker voor het eerste stokbroodje, blijkt het ook een supermarktje te zijn.

Het wordt korte broeken weer!

Er wordt gewandeld, gefietst en de kunstenaar van het dorpje wordt met vele bezoekjes vereerd. Hij heeft grote zwarte houten beelden. Uit boomstammen gesneden en gehakt. Zeer bijzonder.

Evenals de boerderij waar twee boerinnen heerlijke verse asperges, aardbeien, honing etc. verkochten.

Door de boerinnen wordt het plaatsje Sillery sterk aanbevolen. Uitgebreid wordt de route aan ons uitgelegd en worden de diverse herkenningspunten op een kladje geschreven. Lacherig word ook de friteri op het kladje gezet. Het blijkt dat ze ons voor Belgen aanzien.

Sillery is een aardig platteland plaatsjes aan het kanaal du Marne.

Praatje in Sillery met twee bejaarde mannen, die ons in rap frans uitlegden waar we konden tanken. Véél kopen bij de supermarché was hun boodschap.

Goed voor de plaatselijke economie zeggen we tegen elkaar.

Na het avondeten en het jeux de boules (dat zouden jullie eigenlijk moeten horen!)en de koffie toe lag iedereen alweer vroeg in het mandje.

Groetjes Q& Q

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade