HET IS GESCHIED!!!!!!!

8 mei 2011 - Chauffailles, Frankrijk

Zondag 8 mei – Moederdag/Franse Bevrijdingsdag.

Moederdag, eigenlijk doen we er niet aan omdat het zo’n commercieel gebeuren is geworden, maar Ron had voor mij heerlijke Ham-kaas Croissants gebakken. Jeanne, die tegenover ons staat, was een beetje jaloers en gaf Ruud op z’n falie omdat hij dat niet had gedaan. Het excuus van Ruud was dat hij geen croissants had meegenomen.

Verder hebben we hier een hele relaxte zondag gehouden vanwege de temperatuur. Een enkele enthousiasteling (Gré en Henk, Alain, Marian en Joyce en Ruud en Jeanne) gingen, afzonderlijk van elkaar, nog een stukje toeren om de omgeving te bekijken. Gré en Henk kwamen in het dorpje Charolles op het moment dat er een herdenkingsdienst c.q. optocht werd gehouden vanwege de Bevrijdingsdag hier in Frankrijk. Ruud en Jeanne kwamen terecht op een vlooienmarkt. De rest van het gezelschap lag uitgeteld onder de luifel en hield een zeer relaxte dag. Ruud kwam aan het begin van de middag vragen of ik hem wilde helpen het stukje dat hij voor de reislogger had geschreven erop te zetten, zodat hij kon voldoen aan het verzoek van Hans. De opmerking van Hans dat hij er niet zo gemakkelijk van af zou komen als met het opzetten van de luifel heeft hij zeer ter harte genomen en is gisteravond direct gaan schrijven over hun Krups Demodag. Volgende keer kan Ruud het helemaal zelf.

Pas toen het af begon te koelen, na het eten werden de Jeu de Boulers weer actief en ziedaar……..

HET IS GESCHIED!!!!!!!

De dames hebben vanavond gewonnen van de heren met maar liefst 15-1.

Dit konden ze natuurlijk niet over hun kant laten gaan en dus werd er op allerlei manieren geprobeerd om de boel te saboteren. Ze wisten de telling niet meer, er werden rare poses aangenomen tijdens het gooien, geluks petjes met bloemetjes werden opgezet en noem het maar op. De opmerkingen die werden gemaakt daar moest wel bij vermeld worden dat het om Jeu de boule ballen ging want anders zouden de mensen vast denken dat het een of ander orgie aan het worden was.

Bijvoorbeeld: Mieke ligt stijf tegen Ruud aan; Klaas heb jij nog ballen?; De dames liggen; Chris en Olga liggen tegen elkaar; Beste mensen het is te gek voor woorden.

Na de inspanningen van het Jeu de Boulen hebben we bij de caravan van Gré en Henk nog een heerlijk bakkie thee / koffie gedronken. Gré had daar weer heel goed voor gezorgd. Nog bedankt daarvoor.  Om 22.00 uur ging iedereen naar de caravan omdat er diverse mensen een hele slechte nachtrust hadden gehad en wat slaap wilden inhalen. We hadden de afgelopen twee nachten namelijk nogal wat luidruchtige jongelui in de trekkershutten die op de camping staan. De eerste nacht is Chris om half 2 uit z’n stekker gegaan en afgelopen nacht was het kwart voor 3 voordat de radio uit ging en het eindelijk stil werd.

Nu zijn ze allemaal weer vertrokken en kunnen wij nu gaan genieten van een heerlijke nachtrust. Beste mensen, welterusten en tot de volgende mededeling.

Olga en Ron