Autoruit Klaas

9 mei 2011 - Chauffailles, Frankrijk

Maandag 9 mei,

7.00uur liep de wekker af. Vandaag vroeg uit de veren om in Macon de voorruit van de auto te laten vervangen.

Deze was op camping Val de Vesle geknapt. Steentje tegen de ruit gehad na onze rit vanuit Gulpen naar Reims, of eerder?. Bij het instappen voor vertrek voor een ritje rondom de camping de volgende dag zagen we de flinke barst van ca. 60 cm.

Na wat heen en weer gebeld te hebben met Nederland is de afspraak gemaakt met Carglass, dat als we een week in Chaufailles staan de ruit gemaakt gaat worden. Het zou ongeveer 4 uur durende operatie worden. Die tijd konden we mooi doorbrengen in Macon.

Gevaar tijdens het verdere reizen, dat de ruit nog in honderden stukjes zou springen, zou er niet zijn verzekerde men vanuit Carglass Holland.

Zo rond de klok van 8.00 uur zaten we in de auto en zijn via de toeristische route naar Macon gereden. Om 9.50uur hadden we zonder zoeken de Carclass in Macon gevonden.

De vriendelijke man vertelde ons dat we de auto na ca 2 uur weer konden op halen.

Erg prettig dat dit ietsje sneller was dan men ons had voorgelicht!! NB nog voor de siesta.!!

Het mooie weer en een picknick in het nabijgelegen park met kopje koffie en krant deed wonderen met de tijd.

Met een hele en glanzende ruit zijn we Macon gaan verkennen. We waren op tijd voor de plate du jour die werd geserveerd van 12.00uur en 14.00 uur. Op een terras aan de Saône hebben we heerlijk gegeten. Klein kannetje Macon blanc erbij ( we willen met een hele ruit en auto weer op de camping aankomen tenslotte).

Niet vervelend hoor!

Maar wel weinig scheepvaart: gemeerd lagen 3 motorboten en een binnenvaartcruiseschip van 120m, verder NIETS te bekennen dat is bij ons in Rozenburg aan de waterweg wel anders.

De terug weg weer de toeristische route gereden. De D wegen hadden onze voorkeur.

We waren voor het boulen weer op tijd op de camping. Waar iedereen lag te bakken in de zon..

Groetjes Q&Q

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade