Donderdag 12 mei 2011

15 mei 2011 - Chauffailles, Frankrijk

Donderdag 12 mei 2011

Het was een soort van off-day. Het weer was in de ochtend slecht, nat en koud. Een ochtend om in de caravan te blijven met de kachel hoog en een dik boek. Tenminste dat heb ik gedaan. Anderen hebben een tourtje gemaakt in de omgeving of zijn boodschappen gaan doen bij de grote Intermarché. Na de lunch begon het weer op te knappen en nog later die middag kwam zowaar een waterig zonnetje tevoorschijn en ging menigeen weer buiten zitten om onder elkaar te genieten van een kopje thee of koffie. Iets wat eigenlijk elke middag rond drie uur het geval was.

’s Middags voor het eten nog even lekker met de honden naar het dorp gelopen en gelijk een paar boodschappen meegenomen. Na het eten was het natuurlijk weer Jeu de Boule tijd. Omdat er te weinig heren waren heb ik maar bij de heren meegespeeld. Je blijft natuurlijk altijd bij het winnende team.

Rond een uur of 10 werd het te donker om het cochenetje nog te onderscheiden van het grind dus zijn we gestopt. Morgen weer een dag, voor velen een opruim dag want zaterdag gaan bijna alle deelnemers vertrekken van deze camping.

Olga