27-6 Het wordt steeds stiller

27 juni 2013 - Lerum, Zweden

Vandaag is het clubje Zwedengangers weer kleiner geworden. Vanmorgen zijn we (Marian, Alain, Ruud, Jeanne, Olga en Ron) op ons gemak vanuit Amal vertrokken richting Gotenburg. Onderweg kregen bericht dat Klaas en Christien ook al onderweg waren vanuit Lycksele richting Umea. Henk en Gré vertrekken zondag richting Grangesberg en willen dan via Granna ook weer richting huis.

Om even voor 3 uur waren we bij de terminal van Stena Line. Daar heb ik nog geprobeerd of er nog een hut vrij was voor de afvaart van vanavond want dan hadden wij ook vanavond mee gegaan met de boot in plaats van morgenavond. Helaas was alles volgeboekt en waren er geen annuleringen. Wij moesten dus afscheid nemen van fam. Stamps en fam. Tieman. Ook dat liep allemaal heel raar omdat wij niet in de rij mochten gaan staan voor de boot maar naar een ander terrein moesten. We hebben dus alleen maar naar elkaar kunnen zwaaien en naderhand nog telefonisch contact gehad want het ging wel heel raar daar op de kade. Maken we nog wel goed hoor! In ieder geval zijn de beide families goed aan boord gekomen, hebben goede hutten op dek 8 (fam. Tieman) en dek 9 (fam. Stamps. Ruud en Jeanne gaan vanuit Kiel eerst naar Baflo, blijven daar een of twee nachtjes staan en gaan dan door naar Meerkerk. Marian en Alain gaan vanuit Kiel naar Nieuw Amsterdam. Blijven daar dan een nachtje staan en gaan dan weer naar Gouda.

Wij staan nu inmiddels op de Champs Elysees; als Rotterdammer wil je natuurlijk niet op de Kalverstraat gaan staan en Piccadilly Circus stond vol. Jullie snappen natuurlijk wel dat dit benamingen zijn voor plaatsen op de camping waar wij nu staan. Aspen Camping in Lerum, zo'n 20 km buiten Gotenburg. Is dus lekker makkelijk morgen, zetten we de caravan op de terminal en gaan we lekker nog even Gotenburg in (tenminste dat is de bedoeling). Zaterdagmorgen vertrekken wij vanuit Kiel rechtstreeks naar huis en is onze vakantie weer ten einde.

Ga proberen te laten weten wanneer alle Zwedenrally deelnemers weer veilig thuis zijn, want dan is het pas echt over. De afspraak voor een reünie staat in ieder geval al.

Tot zover weer ons nieuws.