Bon Voyage Chauffailles

15 mei 2011 - Chauffailles, Frankrijk

Ja het zit er weer op de tour du france waar we allemaal naar toe leefden.

Eenmaal begonnen leek het zo,n tijd te duren ,maar ook hier komt een einde aan.

Vanmorgen opruimen alles vastzetten tom tom instellen richting luxemburg ,en wij van he t 550 team gingen het laatste weg, dit was ook noodzakelijk omdat onze luxe 550 nog niet met de aller nieuwste middelen is uitgerust nl: de mover, zodat wij alles met onze Beierse Motoren Werken moeten doen en daar door wat meer ruimte nodig hebben om de handelingen te verrichten om weg te komen, en aangezien we een auto hebben om de polar te verplaatsen doen we dat daar ook mee ,anders zouden wij geboren worden met wielen i.p.v voeten.

Ik moet zeggen het is een raar gezicht als ineens de blauw witte beren vertrokken zijn van het veldje waar je 9 dagen, de wondere wereld die polar-club heet heb meegemaakt(voorbeeld: nesspresso echtpaar, Andes de enige kat in de wereld die Jeu de boules speelt en hier ook aanleg voor heeft, mensen die stokbrood gaan kopen en dit gewoon op het dak van de auto vervoeren,en uit is gekomen dat Jeanne een relatie heeft met “Keessie” en die gewoon bij Ruud en Jeanne in huis woont) dus we hebben weer heel wat mee gemaakt.

Na nog een paar foto,s van het lege veld te hebben genomen zijn wij vertrokken richting Luxembug

Na een rit van 524 km zijn wij met nog een klein aantal liters in onze tank in Esch-Sur-Alzette aangekomen waar wij zijn neergestreken op camping gaalgebierg.

Na een uitstekende maaltijd op de camping zat de dag erop.

Zondag hebben we door Luxemburg gereden en plaatsen bezocht wat zeer de moeite waard was vervolgens naar een camping gereden waar ik vele jaren terug met m,n ouders had gestaan, maar helaas de camping bestond niet meer ,het was een assiel zoekers centrum geworden een troosteloze aanblik .

Terug naar de camping gegeten, en morgen richting Nederland waar wij nog een nacht op camping de weijer zullen staan en daarna nar onze thuisbasis in Gouda.

Hans & Marian vreselijk jammer dat jullie er niet bij waren ,maar jullie waren in de gedachte van alle tour rijders.

550 team