30 april

30 april 2011 - Gulpen, Nederland

Tour de France 1 - 30 April Koninginnedag

Vanmorgen, na een onrustige koninginnenach, om half 6 opgestaan. We wilden tussen 7 en half 8 vertrekken. Op ons gemakje de laatste spullen in de auto. Onze Zazou, die al van slag was vanaf het moment dat de caravan voor de deur stond, ook maar snel in de auto, want hij gilde de hele boel bij elkaar, bang dat we hem zouden vergeten. Zaire, de jongste, maakt zich niet zo druk; weet je wel hoe moe je daar van wordt.

Half 8, helemaal klaar voor vertrek, niets vergeten? Dus wel, daar kwamen we achter bij onze koffiestop in Tessenderlo. De hondenlijnen vergeten. Gelukkig wel iets bij ons om ze aan vast te maken maar niet om lekker een stukje mee te wandelen. Jammer, maar nu niet druk over maken, in Limburg hebben ze ook winkels, dan maar nieuwe lijnen kopen.

Er waren werkzaamheden opgegeven ter hoogte van Hasselt, maar niets van gemerkt, waardoor we al om kwart voor 11 op Camping Osebos aankwamen. Netjes aangemeld, kaart gekregen waar we heen moesten en ja hoor, daar stonden nog meer van die blauwe beren. Er hingen allemaal oranje en rood wit blauwe vlaggen en degeen die er waren zaten al lekker aan de koffie. We werden ontvangen door Henk en Gré van Wijhe; de anderen die er al waren (op Marian en Alain Stamps na, want die waren boodschappen doen) hebben we ook eerst gedag gezegd. We hoorden toen dat Jeanne Tieman gisteren bij de grote Jumbo in Margraten ergens over was gestruikeld waardoor ze zich nu nauwelijks kon bewegen. Door middel van natte washandjes in de vriezer werd de opzwellende knie behandeld en van de Jumbo had ze een mooie bos bloemen gekregen. (Ron kon het niet laten om te zeggen : jij doet ook alles voor een bos bloemen hè Jeanne; gelukkig weet ze wie het zegt) Terwijl Ron de caravan op zijn plek zette werd er door Gré al een lekker bakkie koffie en thee gebracht. De stoelen stonden achterin de auto en we zaten dus al heel snel aan de koffie.

Na de koffie en een bak water voor de honden toch maar op pad voor een paar nieuwe lijnen. Ron bedacht dat hij ook nog koffiefilters nodig had en zei: we rijden even naar België naar de Carrefour. Zo gezegd zo gedaan, koffie en nog een paar boodschappen gehaald en zowaar aan de overkant van de Carrefour zat een hele grote dierenwinkel “Tom & Co”. En ja hoor ze hadden gelukkig de uitlooplijnen die we wilden hebben. Nu rap terug naar de camping om lekker in het zonnetje te gaan zitten. Iedereen was er nu zo’n beetje behalve Chris en Mieke Heijligers. Met z’n allen bij elkaar lekker in het zonnetje en bijpraten over van alles en nog wat. Over het Jeu de Boules wat volgens de anderen iedere keer door Henk van Wijhe werd gewonnen, over de appeltaart die mijn pa en ma weer hadden gemaakt voor de polarmensen en uiteraard ook over het feit dat Hans en Marianne er niet bij kunnen zijn.

Nadat Chris en Mieke ook waren gearriveerd werden er wat huishoudelijk mededelingen gedaan, er werd ook een heel leuk tasje overhandigd door Henk namens Hans en Marianne. Daarin zaten het Tour de France-beertje, een hele mooie vlinder gemaakt van veren, en nog een aantal andere leuke dingetjes. Jeanne en Ruud hadden ook een aardigheidje voor iedereen namelijk een heel leuk windmolentje in de vorm van een Lieveheersbeestje (Jeanne en ik noemen het een kapoentje maar dat schijnt echt iets Rotterdams te zijn) of een Bijtje. Van Christien kregen we allemaal een zelf gemaakt kladblokje om aantekeningen te maken zodat iedereen iets kon aanleveren voor deze blog. Christien had nog iets maar dat vertel ik vandaag nog niet want anders is het geen verrassing meer. Kom hier later in de week wel op terug. Als klap op de vuurpijl kwamen Henk en Gré nog met een glaasje Oranjebitter om dat het per slot van rekening toch Koninginnedag is. (Volgens mij is dat alweer twee jaar geleden dat wij ook op 30 april bij elkaar waren en Oranjebitter dronken).

Na dit al was het zachtjes aan etenstijd en zocht een ieder zijn eigen Polar op om een maaltijd te maken. Terwijl ik dit stukje zit de schrijven wordt er al weer druk geoefend voor de Jeu de Boules competitie en ik weet nog zo net niet we er nu gaat winnen, maar daarover meer in onze volgende blog.

Groetjes Olga en Ron