26-5 Naar Duitsland

26 mei 2013 - Schleswig, Duitsland

26 juni naar Duitsland.

Klokslag 10 vertrokken we van de Kampeerboerderij Vemderbroek.

Richting Zwolle, Meppel en Meppen naar Cloppenburg - een mooie (op zondag) snelle autoweg - daar kwamen we al snel op de "1" richting Hamburg naar Hesedorf.

Na een tankstop bij een bomvol Wildeshausen, het is te merken  dat er op zondag geen vrachtverkeer mag rijden, kwamen we na een paar kilometertjes verder  een rustige "P" tegen. Even gegeten. Even overleg!

Alles ging zeer voorspoedig en we besloten om door te rijden naar Flensburg. Door de Elbe tunnel en over het noord- oost zeekanaal. Al veel over het kanaal gehoord van zeilers, maar zelf nooit gezien. Ook wel een vakantie waard denken we. Net als het Gota kanaal in Zweden!

Na een regenachtige rit zijn we gestopt in Schleswig.Na even een camping gids bestudeerd te hebben, kwamen we uit op camping Haithabu.Een aardige doortrek camping aan een meer. We mochten aangekoppeld blijven staan. Na een makkelijke maaltijd en een slaapmutsje gingen we allemaal op tijd naar bed!